Via Varejo | Fato Relevante/ Material Fact

FATO RELEVANTE 

A VIA VAREJO S.A. (“Companhia”), em atendimento ao disposto no parágrafo 4º, do art. 157 da Lei nº 6.404, de 15 de dezembro de 1976, e na Instrução CVM nº 358/02, de 03 de janeiro de 2002, informa aos seus acionistas e ao mercado em geral crescimento do GMV de 20,2% no Natal 2020 impulsionado pelo forte desempenho das vendas do e-commerce (1P+3P) que apresentaram evolução de 125,2% a/a no período de 19 à 25 de dezembro de 2020. Os dados apresentados neste Fato Relevante são preliminares, não-auditados e estão sujeitos a ajustes relacionados à receita de crediário, frete e montagem, bem como outros serviços. A participação do vendedor online (me chama no Zap) foi de 24% das vendas do e-commerce no período vs 16% no 3T20. 

Com base nos dados informados pelo site Compre & Confie, a Via Varejo ganhou cerca de 3,0 p.p. de participação de mercado no e-commerce no Natal 2020. Vale destacar que esta performance foi alcançada de forma saudável do ponto de vista de crédito e margens. 

Fonte: Cielo | ICVA - Índice Cielo do Varejo Ampliado desempenho de vendas de natal para período entre 19 e 25 de dezembro.
*Vendas de e-commerce excluem os setores de turismo e transporte para fins de comparação 

Clique aqui para acessar o Fato Relevante na integra.  


São Caetano do Sul, 04 de Janeiro de 2021.

 

***

 

MATERIAL FACT 

VIA VAREJO S.A. (“Company”) in compliance with what is provided in Paragraph 4 of Article 157 of Law No. 6,404, of December 15, 1976, and in CVM Ruling No. 358/02, of 3 January 2002 informs its shareholders and the market in general that it posted 20,2% growth in GMV during Christmas 2020 holiday season boosted by its strong e-commerce performance (1P+3P) which grew 125,2% YoY during december 19 to 25, 2020. The information presented in this Material Fact is preliminary, unaudited and subject to adjustments in the accounting of credit revenue, shipping, handling and other services fees. The contribution from our online sales initiative (me chama no Zap) reached 24% of our e-commerce sales in this period compared with 16% in Q320. 

Based on data from website Compre&Confie, Via Varejo gained almost 300bps of market share online during the 2020 Holiday Season. We highlight that the aforementioned performance was quite healthy from a credit and margin perspective.

Source: Cielo | ICVA - Índice Cielo do Varejo Ampliado sales performance from December 19 to 25.

*E-commerce sales performance excludes travel and tourism sales for comparisson purposes 


 
Click here  to access the full Material Fact   



 

São Caetano do Sul, January 04, 2021.

   

Via Varejo S.A.
Departamento de Relações com Investidores - Investor Relations Team
+55 (11) 4225-7264
[email protected]
ri.viavarejo.com.br

    
 
 



Comentários